Copyright 2022 - APVU - administrativt personale ved uddannelsesinstitutioner

APVU´s LANDSMØDE 2022 den 7. - 8. november på Hotel Nyborg Strand

Vi er igen klar med et spændende program og en masse workshops til landsmødet. Vi håber, at rigtigt mange vil deltage.

Vi fortsætter med samme princip omkring bordplanen til aftenens fest, hvor I selv skriver jer på bordoversigt, når I kommer. Der var generel tilfredshed med den løsning. Vi opfordrer til, at man koordinerer med sine kollegaer og skriver sig samlet på planen uden frie pladser imellem. På den måde ender vi ikke med en hel masse frie enkeltpladser. Vi håber, at det lykkes igen i år.

Indkaldelse til generalforsamling - se indbydelsen her.

Programmet kan ses her.

Køb din billet her.

WORKSHOPS VED LANDSMØDET 2022

(kan downloades som pdf her)

 

Aqoola v/Erik Staalby (mandag og tirsdag)

INTELLIGENT DIGITAL KONTRAKTHÅNDTERING


I år byder Aqoola velkommen til workshop i intelligent kontrakthåndtering i samspil med faktura
flow.

 

Kontrakter kan være vanskelige at holde styr på:

• Hvem er de ansvarlige?

• Betaler vi det aftalte?

• Er der ligefrem aftaler, der er overflødige, men ikke opsiges i tide?

 

Der er store besparelser at hente ved at digitalisere kontrakter i Aqoola, så de gøres til medspiller i stedet for modspiller. Ved at automatisere kontrollerne i fakturaflowet gøres godkendelsesprocessen enkel og - hvis det ønskes - automatisk.

 

Kom og deltag i workshoppen, hvis I vil have:

• Bedre overblik

• Nem kontering

• Automatiske kontroller

• Betalingsplaner og abonnementer

• …mere ud af jeres fakturaflow!

 
Barsel, Seniorbonus og Ferie v/Gymnasiefællesskabet i Roskilde (mandag)

Oplæg omkring barsel, seniorbonus og ferie.

Gymnasiefællesskabet fremlægger hvordan de ser verdenen og hvordan de har valgt at administrere ordningerne. Oplæggene lægger op til erfaringsudveksling på de 3 områder, så vi sammen kan gøre hinanden klogere og få gode ideer til best practice, når vi skal administrere. Det vil være rigtigt godt dem, der tilmelder sig medbringer egne eksempler og finurligheder de er stødt på.

 

BOSS v/Torben Piilmann (tirsdag)

BOSS - Bogdepotets værktøj

BOSS er det suverænt mest anvendte system på ungdoms- uddannelserne til styring af alle udlån af taskebøger

BOSS er helt uafhængig af en bestemt skoleform. De forløbne år har vist styrken ved dette. Selvom alle ungdomsuddannelserne har skiftet både struktur og administrationssystem, så har BOSS ikke haft problemer med at følge med denne udvikling - netop fordi BOSS ingen steder er bundet op til en fast struktur, men fleksibelt kan tilpasses alle nye forhold.

BOSS 5.0 er tæt integreret med skolens Webside via programmet WebBOSS, som er en fast, gratis del af BOSS-systemet. Det bevirker, at alle informationer om udlån, titler, beholdninger osv. automatisk kanaliseres til skolens hjemmeside. Endvidere har lærere mulighed for bestilling og hjemkaldelse af bøger - både i årets løb og i forbindelse med sommerferien. WebBOSS kan desuden integreres i såvel Ludus-Web, Elevplan (2012) og Lectio

 

EY Regnskab V/Helle Lorentzen (tirsdag)

Nyheder og opdateringer til regnskabsaflæggelsen for 2022.

Aktuelle bogføringsmæssige problemstillinger.

Helle Lorentzen fra EY vil rigtig gerne bede om emner til workshoppen, så hun kan målrette ERFA-arbejdet til jeres behov. Send spørgsmål og emner til Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. 

 

Intranote v/Jacob Sidelmann (mandag)

DocuNote gør administrativt arbejde til en leg

Workshoppen er for uddannelsesinstitutioner der ikke har DocuNote.

Er du ansat i administrationen på en uddannelsesinstitution? Så håndterer du og dine kolleger stensikkert et væld af dokumenter hver dag. Som offentlig institution er I samtidig under konstant pres for at levere mest muligt for få ressourcer. 

På denne workshop hører du om, hvordan I nemt kan samle alle dokumenter, e-mails m.m. ét sted.

Kom og se, hvordan I arbejder mere effektivt og sparer tid ved at digitalisere jeres arbejdsgange:

  • Integration til Lectio, Ludus og optagelse.dk m.m.
  • Elektronisk underskrift
  • Automatisk sletning af elev- og personalesager
  • e-Boks /ngDP
  • Håndtering af persondata
  • Logning af data/aktiviteter
  • Håndtering af elevklagesager/særlige prøvevilkår
Lectio v/Camilla Feldvoss (mandag)

Lectio-Workshoppen vil, med udgangspunkt i input fra sidste års workshop og nyt i Lectio komme omkring forskellige administrative funktioner i Lectio. Medbring gerne en pc, hvis man vil følge med på egen skærm.

Kontakt evt. Lectiosupporten på mail: Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. med ønsker til Lectio workshoppen.

 

Ludus v/Bente Pedersen (mandag og tirsdag)

Vi gennemgår de nyeste tiltag i LUDUS Suite for fuldtidsuddannelserne og enkeltfag med fokus på områderne XPRS, censor-login, eksamenskarakterer og hold- og undervisningsmoduloprettelse i LUDUS Web.

LUDUS Suite for gymnasier og VUC

  • Nyt i LUDUS Suite
  • XPRS
  • Censorlogin
  • Eksamenskarakterer i LUDUS Web
  • Oprettelse af hold og undervisningsmoduler i LUDUS Web

 
MDC Nordic – Navision v/Charlotte ravn Bentsen (mandag og tirsdag)

Workshop omkring den nyeste version af Navision NS11 som efter planen bliver frigivet fra Økonomistyrelsen den 31/10.

  • Nyt I NS 11 - Navision Stat 11 bygger på standard NAV 2018, hvor Navision Stat 9 bygger på standard NAV 2016. Så det bliver en versions opgradering af Navision Stat fra 9 til 11, og der kommer til at ske en del.
  • Ændringer i forhold til NS 9
  • Tips og tricks
  • Ny Payment Management – i forbindelse med opgradering til NS11, vil PM (bankmodulet) blive opdateret med version 5.0 fra Continia
  • Ny Collection Management – I forbindelse med opgradering til NS11 vil CM (opkrævningssystemet) blive opdateret med version 5.0 fra Continia

 
Mindfullness v/Jacob Sander Bojsen (mandag og tirsdag)

Hvad er mindfulness? – og hvordan kan det hjælpe os med at have det godt?

Mindfulness er i de seneste år blevet et buzz-ord, som mange taler om og mener noget om.

Mindfulness nævnes ofte som en løsning på f.eks. stress og mistrivsel, og som en måde at træne og vedligeholde sit mentale helbred. 

Men hvad går mindfulness egentlig ud på? Og hvad kan man bruge det til? Og hvordan kan det overhovedet hjælpe os med at have det godt og få det bedre, hvis vi ikke trives?

Det skal vi afprøve på denne workshop.

På workshoppen vil du finde ud af hvad mindfulness er for noget ved selv at prøve det.

Vi skal prøve forskellige mindfulnessøvelser samt dele vores refleksioner om, hvad vi oplever ved øvelserne med hinanden.

I løbet af workshoppen vil vi også gå udenfor og prøve mindfulness der, så tag overtøj på, der passer til vejret.

Alle kan være med uanset om du har prøvet mindfulness eller meditation før. Du skal blot have lyst til at prøve meditation og mindfulness samt tale lidt med de andre deltagere om øvelserne.

Workshoppen er en praktisk workshop, hvor du i 2 timer får lov til at prøve mindfulness selv, og hvem ved – måske du får lyst til at arbejde videre med mindfulness i dit eget liv.

Underviser:                                                        

Jacob Sander Bojsen

  • Jeg er certificeret mindfulnessunderviser fra Dansk Center for Mindfulness på Århus Universitet.
  • Jeg er indehaver af firmaet Mindfulness hver dag, som tilbyder individuelle terapeutiske forløb samt workshops og kurser i mindfulness for arbejdspladser og uddannelsesinstitutioner.
  • Jeg har været studievejleder i 20 år primært på Københavns Universitet. I 1,5 år har jeg på fuld tid undervist studerende i to evidensbaserede 8-ugers programmer i mindfulness: Mindfulnessbaseret Stressreduktion (MBSR) og Mindfulnessbaseret Kognitiv Terapi (MBKT).
 
Sampension v/Jakob Juul-Thorsen (mandag)

Få styr på pensionsordningen

Pensionsordningen er vigtig for ALLE uanset alder. Det handler nemlig ikke kun om opsparing til alderdommen, men også det der skal hjælpe dig og dine i morgen, hvis der sker noget uventet.

Mange interesserer sig først for pensionsordningen, når pensionsalderen nærmer sig. Det er dog vigtigt af forholde sig løbende til pensionsordningen, så dækningerne hele tiden passer til dine forventninger og behov. De skifter hele livet igennem.

På workshoppen bliver du ført sikkert rundt i, hvordan pensionsordningen er sat sammen, herunder de elementer du som overenskomstansat selv kan ændre, så du får det optimale ud af din pensionsordning i Sampension. Samtidig vil du også få et indblik i den nye Sundhedsordning, som blev en del af pensionsordningen 1. oktober 2021.

 

SKI - Bæredygtig Indkøb v/Jens Hedegaard (mandag og tirsdag)

Gode råd og vink til, hvordan din institution kan købe mere bæredygtigt ind

Kom og får information om, hvordan I på jeres institution via helt konkrete værktøjer og aftaler kan købe mere bæredygtigt ind og sikre, at øget bæredygtighed i jeres indkøb ikke nødvendigvis afføder større omkostninger til skolens indkøb. På workshoppen vil der udover SKI’s bud på en ”værktøjskasse” til grønne og bæredygtige indkøb også være fokus på Regeringens Strategi for Grønne indkøb og hvordan skolen via enkle greb og tiltag kan påbegynde rejsen mod mere bæredygtige indkøb og skoledrift i praksis. Workshoppen vil nævne konkrete eksempler på, hvordan skolen kan købe mere bæredygtigt på Møbelområdet, på kontorvarer samt på it-området.

Kundepartner i SKI Jens Hedegaard Madsen står for afvikling af workshoppen.

 

SLS v/Anette Matthiesen og Victor tresgallo (mandag)

Kom til workshop om Statens Lønløsning. 

Denne workshop henvender sig primært til nuværende brugere at Statens Lønløsning. Vi vil fortælle jer om ny funktionalitet som er etableret, eller som kommer i den nærmeste fremtid, fx lønseddel med oplysninger om ferie/omsorg, indrapportering af barsel i HR-løn, 2. godkender mv.

Vi vil også præsentere jer for nogle af de andre udviklingstiltag vi arbejder på fx refusionsløsningen og den nye centrale integrationsplatform. Der vil også være tid til dit spørgsmål til Statens Lønløsning. 

 

SPS v/Jens Erik Kajhøj og Vibeke Siig (mandag)

Gennemgang af den administrative del af SPS systemet.

Fra oprettelse af SPS ansøgning til udbetaling af refusion, samt alt det ind imellem. 

 

SU v/Betina Merrild Jensen (tirsdag)

SU-workshop

Regler, procedurer og nyheder - send evt. spørgsmål + emner, du ønsker bliver gennemgået til Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

 

Sociale Medier v/Elbert Kommunikation (mandag)

SoMe

Har du interesse i workshop om sociale medier (med skolevinkel), så meld dig til og send gerne emner/kommentarer til: Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. Beskrivelsen på hjemmesiden bliver opdateret, efterhånden som vi får input ind. 

 

VIA University College v/Anne Gramstrup Agger og Inger Marie Larsen-Nielsen (mandag)

Hvad efteruddannelse er - set i lyset af arbejdspres på uddannelsesinstitutioner 

Lektor og faglig koordinator Inger Marie Larsen-NielsenStudie- og karrierevejleder Anne Gramstrup Agger 

Workshoppen vil omhandle efteruddannelse tematiseret ud fra etkonkret emne. Vi foreslår emnet ”Arbejdspres – et individuelt eller fælles anliggende”. 

Workshoppen vil bestå af tre dele: 

  • Tematisk oplæg og relevansen for at lære mere. Et fagligt oplæg som beskæftiger sig med tematikken (arbejdspres) i relation til konkrete moduler og relaterede temaer inden for offentlig forvaltning og administration. Der vil her være fokus på faglige og personlige kompetencer ift., hvad og hvordan man lærer, når man tager efteruddannelse.

  • Refleksioner og drøftelser.  Workshop-deltagerne taler med hinanden om temaet ud fra erfaringer fra eget arbejdsliv og overvejelser om at gå på efteruddannelse.

  • Efteruddannelse – muligheder og praktisk tilrettelæggelse. Hvordan kommer man i gang med efteruddannelse, tilrettelæggelse af studiet, og hvad kræver det? Det vil også være muligt at stille spørgsmål til en studievejleder om stort og småt ift. at tage uddannelse.

 

Visma IMS v/Pia Dahl Svendsen (mandag og tirsdag)

Workshop 1 (mandag) – Henvender sig til dem som ikke kender til Visma IMS og vores løsninger

 Vi vil kort fortælle om hvem vi er og hvad vi laver. Derudover vil vi give jer en præsentation af vores 2 hovedløsninger – en DigitalPost løsning til både afsendelse og modtagelse af virksomhedens breve. Følgelig vil vi vise jer vores ESDH-løsning Visma Case, som er fuldt integreret med DigitalPost, men også Office pakken, Signeringsløsningen Addo og mange flere integrationer med studieadministrative løsninger mm.

Vi glæder os til at vise jer vores løsninger som kan hjælpe lette jeres arbejdsgange og effektiviserer jeres hverdag.

 

Workshop 2 (tirsdag) – Henvender sig til nuværende kunder.

 Vi vil på denne workshop vise jer de seneste nye muligheder og funktioner i både Visma Case og Digital Post løsningen, med tips og tricks, samt hvad der er på planen til fremtiden.

 Vi vil give jer muligheden for at videns dele på tværs og med sparring fra os. Desuden vil vi fortælle om de forskellige integrationer som kan hjælpe jer med effektivisering af arbejdsprocesser. 

 

STUDIZ v/Lasse Tindbæk (mandag og tirsdag)

Hvad bruger man et studiekort til?

Uddannelsesinstitutionerne siger til ID, de studerende siger adgang til studierabatter – Vi siger begge dele og meget mere!

Denne workshop giver indblik i mulighederne for digitalisering af studiekort, med de mange fordele og besparelser der ligger heri. Herunder:

  • Betalingssystem (elevfester, studieture, kantine/bar mv.)
  • Samtykkehåndtering
  • Bog/udlånsadministration
  • Billedintegration
  • Printerintegration